Pàgina Oficial d'Altea

versió accesible
« Volver
05.05.16

L’encomana de gestió a l’Empresa Pública regularitzarà la situació de la brigada d’obres

  • La plantilla municipal es reforçarà amb la modificació de la Relació de Llocs de Treball 2016

La corporació municipal s’ha reunit este matí en sessió plenària ordinària corresponent al mes d’abril i entre els punts de l’ordre del dia s’ha aprovat l’encomana de gestió a l’Empresa Pública de Desenvolupament Municipal (EPDM) amb un pressupost de 223.577,22 euros, per al present exercici 2016, amb els vots a favor dels grups de l’equip de govern, Compromís, PSPV-PSOE i Altea amb Trellat, i de CIPAL i l’abstenció del grup PP. Aquesta encomana està basada en la memòria justificativa redactada pels Serveis Tècnics Municipals per encomanar feines de reparacions simples, conservació i manteniment de la via pública i edificis municipals, incloent el cementiri i altres, que realitzava la Brigada Municipal.

Com ha explicat Imma Orozco, regidora responsable de l’EPDM, esta encomana es justifica en una doble vessant, per una banda ‘’regularitzar la situació d’al·legalitat de la Brigada Ràpida que havia creat l’anterior equip de govern PP-CIPAL en l’EPDM i que era un servei que no havia estat encomanat –la qual cosa provocava un desfasament pressupostari perquè no es podien facturar els treballs a l’Ajuntament- i, per altra, suposa posar-li fre al desmantellament de la Brigada Municipal, motivat per la Llei de Racionalització’’. La regidora ha volgut posar l’accent en la garantia dels drets dels treballadors i en l’eficàcia, eficiència i transparència del treball de l’EPDM, ‘’que està realitzant un gran esforç pel manteniment de la neteja i la imatge del nostre poble. Esperem que la ciutadania note esta millora del servici’’.

Per la seua banda, el regidor d’Infraestructures, Roque Ferrer, ha afirmat que ‘’l’encomana suposa un important estalvi per la major eficiència i optimització dels recursos econòmics i humans disponibles, tal com s'especifica a la memòria justificativa de la mateixa’’.

L’adscripció a l'encomana de recursos humans pertanyents a la corporació municipal per necessitats de reorganització, modificarà la Relació de Llocs de Treball per a l’adequació a la nova realitat i el plenari també ha aprovat aquesta modificació puntual de la Relació de Llocs de Treball 2016.

Pel que fa a la modificació de la Relació de Llocs de Treball 2016 cal destacar la creació de dos noves places com ara la plaça de tècnic de prevenció d’incendis i protecció de zones naturals i la de tècnic de gestió administrativa que suposaran un reforç de la plantilla del personal municipal.

Com ha explicat la regidora de Medi Ambient, Beatriu Nomdedeu, ‘’comptar amb un tècnic de prevenció d’incendis i protecció de zones naturals amplia els recursos humans del departament de Medi Ambient i és un important canvi estructural per a la regidoria, donant-li al Medi Ambient la importància i prioritat que té per a aquest equip de govern la defensa i protecció dels nostres espais naturals’’. En aquest sentit i amb vocació de continuïtat la regidora ha mostrat el seu interès perquè la incorporació d’un professional per a la protecció del medi ambient ‘’perdure en el temps i no depenga de qüestions polítiques’’.

El regidor de Recursos Humans i Hisenda, Pere Lloret, ha destacat que la creació de la plaça de tècnic de gestió administrativa ‘’respon a la prioritat de l'equip de govern, ja expresada en el ple d'aprovació del pressupost i de la plantilla del passat desembre, de complir amb una de les tasques més importants que té tot ajuntament, com és crear les condicions per dinamitzar la vida econòmica del seu entorn’’.

’’Les  funcions d’esta plaça, ha explicat Lloret, s'estructuren al voltant de tres àrees interrelacionades, l’ocupació, el desenvolupament empresarial i la gestió de subvencions. Serà el lloc de referència on els ciutadans trobaran assesorament i assistència en matèria d'ocupació o de creació de noves empreses’’.

Finalment al plenari també s’han aprovat la modificació de l’ordenança reguladora d’horaris i condicions de neteja i seguretat per a les obres i construccions al terme municipal d’Altea; l’ordenança de protecció i pràctica esportiva de la colombicultura i el colom esportiu i l’ordenança reguladora de mesures excepcionals aplicables al subministrament d’aigua en cas de sequera.